Marktplaatspoëzie - Het Russische Hoekje

I.

Help,
ik ben verliefd op Poetin
had heel wat foto’s van deze rakker
In judopak met cowboyhoed in blote bast te paard
m’n vriend heeft ze allemaal verscheurd
versnipperd en verbrand
van wegen die wetten zegt hij
toch wil ik ze graag terug
wie kan me helpen?

Gerard

II.

Hallo,
Russen houden van vriendschap
wij hebben voor eeuwig vriendschap gesloten
met onze Nederlandse mannen
het is zo erg wat er nu allemaal gebeurt
we willen Timmermans adviseren

over de Russische ziel
die begrijpt hij niet
wie brengt ons met hem in contact?

Olga en Katja

III.

Hoi,
Ik ben geregeld in Rusland
voor de bloembollen weet je
er is daar vaak kortsluiting
zo lang zijn ze daar nog niet van dat communisme af
dat begrijp ik wel
maar russische electriciens zijn niet te vertrouwen
ze hebben een kort lontje
dat hebben we nu gezien

Peter nee niet de Grote haha

IV.

Beste mensen,
Ik raad Willem Alexander aan Oorlog en Vrede te lezen
paar zinnen uit het hoofd
zo moeilijk is dat niet
Poetin leest alleen over sport en auto’s
daar weet onze koning alles van
dat zit dus wel goed
Maxima in paars is kleur van die tsarina
met een splitje in de rug
en plooien gladstrijken
daar is P gevoelig voor
op zulke dingen moet je letten
tenminste als je vrede wil en geen oorlog

Marina

V.

Hallo,
Ik ga over twee weken naar Rusland
reis is geboekt hoe moet dat nu
Nederlanders worden daar nu aangevallen
en Russen zijn vaak dronken
hotelkamers zijn niet veilig meer
ze maken overlast
tenminste bij Nederlanders
ze maken ruzie en lawaai
daar word ik zenuwachtig van
ik ga dan zweten, terwijl ik normaal niet zoveel zweet
ook als het daar koud is
dat vind ik nog het ergste
wie kan mij helpen
het reisbureau vertikt het
hoop spoedig iets te horen

Michele

VI

Hoihoi,
Gisteravond tussen 19.00 en 20.00 uur
vloog er een object boven Albert Heijn
op de Postjesweg in Amsterdam
een rood object door de lucht
verschillende mensen stonden ernaar te kijken
het was geen vuurwerk en
verplaatste zich met lawaai door de lucht
wat is of wat was het?
een Russische raket misschien?
hoor het graag

gr. Frans

VII

Hallo mensen,
Jullie hebben onze diplomaat geslagen
dan krijg je dit
oog om oog tand om tand
zo heet dat toch
die van jullie is keurig geslagen
en netjes vastgebonden
professioneel gedaan toch
mijn moeder is russisch
zij kan zich zo kwaad maken
over dat opgeheven vingertje
in die dijk van jullie

Pjotr

VIII

Met de EK waren wij
in de oekraïne
daar was ook iets aan de hand
nu gaan we voor sven naar sjotsi
zou niet mogen hoor je dan
gefuck met homo’s of zoiets
in de zomer naar Brazilië
zeker weten hoor
daar wonen arme indianen
in gekapte bossen en zo
overal is wel wat
 wij zoeken nog geld voor de reis

Theo en Rika

IX

frans waarom reageer je niet
Ik vergeet dat je me vals beschuldigt
en vreemd bent geweest

sergej

X

Bloem uit de polder
zoekt lekkere wodka
mag zelfgestookt
 mail me a.j.b.
ik wil geen negatieve reacties!

1 opmerking:

  1. En ik maar denken dat Putin boos is op NL wegens Bea's betrokkenheid in Syrië, via het Nabucco EU-gasproject.
    Hoi ! Kaddafi gebombardeerd met als gevolg sgooltjes bouwen in Maali
    Geld zat !

    BeantwoordenVerwijderen