Pro-boerka demonstratie in Australië 20.9.2010



"We dress like this because it is the command of Allah, not any man.''

"Islamic values are superior to ''flawed'' Western secular values and non-Muslims are in no position to lecture Muslims about the oppression of women, a speaker said yesterday at a Sydney rally against proposals to ban the burqa."

(...)"There were about 2000 people at the rally, with men and women segregated by a row of plastic markers. Male speakers spoke to the crowd from a podium at the front. The two female speakers spoke from the women's section, meaning most of the men had their backs turned to them."

(...)"Earlier, organisers had told people not to speak to the media. One woman wearing a burqa said she would have to ask her husband before speaking to the Herald. When asked if she needed her husband's permission to speak, she said: ''We are allowed but we choose not to.'' "

Bron, inclusief filmpje It's un-Australian ... rally condemns push to ban burqa.

5 opmerkingen:

  1. 2000 zijn erg veel, vooral als je bedenkt dat voor een demonstratie tegen steniging in naam van de islam slechts enige tientallen kwamen. Maar die 2000 zijn niet spontaan gekomen, maar zijn in georganiseerd verband door de betreffende moskeeën daarheen gedirigeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik me zo moeilijk kan voorstellen is dat dergelijke demonstranten enige sympathie hebben buiten de eigen groep van doorgedraaide moslims en bekeerlingen die niet tijdig een goede psychiater vonden.
    Maar ik moet toch wel aannemen dat er ook in Australië het nodige linkse volk zal zijn dat dit allemaal reuze sympathiek vindt, plus vermoedelijk nog wat lieden die de ultieme ruimdenkendheid en liberaliteit willen etaleren en die de vrijheid om je uit te dossen als griezelig monster en potentieel terroristisch gevaar graag als een geweldig principiële kwestie verdedigen. Want niet alleen de moslims zijn, waar ze een minderheid vormen, overal ter wereld hetzelfde, ook de reacties van de progressieve intelligentsia, of hoe we die wereldwijd voorkomende types ook moeten noemen, zijn overal hetzelfde.
    Ik mag ook wel aannemen dat degenen die het wagen zich openlijk niet al te gelukkig met dit soort moslims te tonen, een goede kans lopen om door laatstgenoemde types voor racisten, fascisten, 'bruin' of minstens ultra rechts te worden versleten. De overeenkomsten tussen deze processen wereldwijd overziend, moet je toch wel tot de conclusie komen dat er algemene wetmatigheden werkzaam zijn die overal in dezelfde verdeling resulteren. Overal ter wereld beschouwen de collaborateurs van de islamofascisten (fellow travelers, dan wel naïvisten)zich als progressief, liberaal en tolerant, terwijl islamcritici een gerede kans lopen om voor intolerant, fascistisch of minstens islamofoob te worden gehouden. En gematigde moslims? Voor zover ze er zijn hoor je ze niet en als ze wel van zich laten horen lopen ze de kans zichzelf niet alleen bij de minder gematigde moslims maar ook bij hun progressieve vrienden verdacht te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie zijn/haar gezicht verbergt,is een crimineel die niet herkend wil worden.Aangezien de islam zich veelvuldig bedient van (zelf)moordaanslagen,zijn kopvodden prima middelen om niet herkend te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ keesrudolf: "Ik mag ook wel aannemen dat degenen die het wagen zich openlijk niet al te gelukkig met dit soort moslims te tonen, een goede kans lopen om door laatstgenoemde types voor racisten, fascisten, 'bruin' of minstens ultra rechts te worden versleten." - waarvan akte.

    Ik schreef afgelopen jaar voor het Australische forum OnLine Opinion een stuk waarin ik (de toen nog plannen voor) de Franse burqa-ban van harte toejuichte en aanhaalde als voorbeeld voor de gehele Westerse wereld. Mijn stuk riep direct een weerwoord op van een moreel zeer zelfgenoegzame dame die mij en Sarkozy een 'what not to wear imperialism' verweet. Dat was op het web, om me heen krijg ik uiteraard ook te maken met al die types (vaak de beste vrienden en mensen het meest direct om me heen), die stellen dat ik het 'niet begrijp' of dat we juist 'diversiteit moeten steunen' of dat 'iedereen zijn eigen vrije wil moet volgen' of dat het slechts een discussie is 'over een lap stof'. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik bereik nooit iets als ik met deze overtuigingen in discussie ga. Zo hardnekkig als maar kan. - KeesB, Sydney

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ keesrudolf: "Ik mag ook wel aannemen dat degenen die het wagen zich openlijk niet al te gelukkig met dit soort moslims te tonen, een goede kans lopen om door laatstgenoemde types voor racisten, fascisten, 'bruin' of minstens ultra rechts te worden versleten." - waarvan akte.

    Ik schreef afgelopen jaar voor het Australische forum OnLine Opinion een stuk waarin ik (de toen nog plannen voor) de Franse burqa-ban van harte toejuichte en aanhaalde als voorbeeld voor de gehele Westerse wereld. Mijn stuk riep direct een weerwoord op van een moreel zeer zelfgenoegzame dame die mij en Sarkozy een 'what not to wear imperialism' verweet. Dat was op het web, om me heen krijg ik uiteraard ook te maken met al die types (vaak de beste vrienden en mensen het meest direct om me heen), die stellen dat ik het 'niet begrijp' of dat we juist 'diversiteit moeten steunen' of dat 'iedereen zijn eigen vrije wil moet volgen' of dat het slechts een discussie is 'over een lap stof'. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik bereik nooit iets als ik met deze overtuigingen in discussie ga. Zo hardnekkig als maar kan. - KeesB, Sydney

    BeantwoordenVerwijderen